Aragó 2015. Recorregut en BTT de 7 dies. Dia 6. Aisa- Sant Joan de la Penya- Riglos

Al mirador dels Boltors.
Personalment l’etapa avui és una de les que més m’ha cridat l’atenció per la gran diversitat del recorregut: Sant Joan de la Penya, Camí de Sant Jaume, Mirador dels Voltors, Mallos de Riglos; no es pot demanar més en un dia.

Un bon repòs fa que afrontem l’etapa d’avui amb energies renovades. A les 8 comencem el nostre periple.

Santa cruz de Serós
Sortim de baixada, temps fresc, és el primer dia que cal posar-me el paravent al matí. Baixem prop del riu Estarrún fins a trobar el riu Gállego.

San Joan de la Penya
Arribem al camí de Sant Jaume “Català per S Joan de la Penya”. Comencem la primera gran pujada del dia. A santa Cruz de Serós monestir Romanic del S. XII ens aturem a fer un tom i unes fotos. La pujada de més de 600 m ens du a San Juan de la Penya vell i tot seguit el monestir nou.

Botaya
Ena
Dos quilòmetres de baixada i agafem el trencall cap a Botaya. Fi de la carretera. Seguim per camí en força bon estat. A Ena i el Fogo el camí segueix vora el riu de Trieste. Alguns trams, està enfangat de les pluges dels darrers dies. No deixem de creuar el riu uns quants cops fins que arribem al refugi de Ordaniso. Fi del camí ara és el GR. Un entretingut corriol fa que hagi de pujar i baixar 200 cops de la bici, però el BTT és així. Arribem al pantà de la Penya i l’estació fem un most doncs encara queda una bona pujada a la tarda.

Camí, GR d'Ena a Triste
Alguns graons fan que agu de baixar de la bici
Som sobre el camí de St. Jaume seguim el barranc de Forcallo, si bé el camí és bo, la gran quantitat de còdols el fa difícil de pujar. A la collada de Santo Román fem una parada de reagrupament i seguim pujant fins prop de les ruïnes del castell de Marcuello. Darrers esforços de pujada i arribem al mirador dels Voltors. Panoràmica, apostoflant, tant sobre Riglos com sobre tota l'olla d'Osca. Fotos i més fotos.

Pedregar pedregar
Mirador dels Voltors

Reprenem la baixada, ara el corriol és empenyent, tant el cansament com la dificultat fan prendre precaució.

Fi del dia cansats i contents a Riglos.
A 2/4 de 8 som al bonic poble de Riglos, famós per als seus Mallos. Aquí tenim previst l’allotjament.

Realment l’eta més espectacular de totes. Una combinació perfecta de cicloturisme, Monuments religiosos, corriols entretinguts, pel camí de Sant Jaume i el súmmum el mirador dels voltors