Eurovelo 8. Etapa 08. El Toyo. Parc natural Cabo de Gata, San José, Fernan Perez, Agua Amarga, Carboneras. 25 03 2018.

Panoramica des de Vela Blanca
Eurovelo 8. Etapa 08. El Toyo. Parc natural Cabo de Gata, San José, Fernan PerezAgua Amarga, Carboneras. 25 03 2018.

Un dia de repòs absolut, el vent impossibilita de fer res. Avui en sortir encara bufa de valent, decideixo anar fins on pugui.
Vaig per la mateixa carretera d'ahir, al llarg dels primers quilometrs, puc gaudir del bosc, estepari, de Les Amoladeras. A la població de San Miguel de Cabo de Gata. Entro el parc Natural de Cabo de Gata, és un dels paisatges més àrids d'Europa i d'origen volcànic.
A la meva esquerra queden les salines, tot seguit i amb forts repetjons arribo al far, i més enllà el cim de Vela Blanca, que encara que la pujada és curta, 3 quilòmetres, sí que el pendent per damunt del 10% fa bufar de valent. La recompensa són vistes magnífiques ambdós costats del litoral, llastima que el dia encara es força nuvolat.
Un cop recuperat de l'esforç, començo una delicada baixada, per un camí molt pedregós, un cop al pla el camí esdevé de sauló però molt més transitable, vaig avançant amb cura de no tenir cap ensopegada. Les parades,  permeten gaudir dels espectaculars indrets que vaig transitant.
A San José, m'aturo a fer un entrepà, avui a primera hora sols tenien cafè al bar, és diumenge i anava amb retard.

Estepa de les Almoladeras
Reprenc el camí per carretera amb poc tràfec tot i que ha anat a més a mesura que avança el dia, es nota les vacances de Setmana Santa.
La zona és de pujar i baixar, però sempre amb la recompensa de poder gaudir d'uns bonics paratges en arribar dalt.

Hortichuelas el Traç que duc m'envia per una antiga carretera, però un senyal diu que està tallada i segueixo per la nova amb 3 quilòmetres de fort pendent. La recompensa és que els següents 20 quilòmetres, fins a Agua Amarga son de pla i avall.

Agua Arga és hora de dinar. Tot seguit el darrer repetjó del dia i fi d'etapa a Carboneras. L'arribada és creuant una gran central tèrmica, però la població gaudeix d'una espectacular platja.

Cerco l'hostal, desaprès d'una reparadora dutxa faig un tom per la platja i a sopar. Demà serà un altre dia, espero que arribi el bon temps.

El ecorregut, avui és diferent, tant pel terreny amb fortes pujades i baixades, com per l'entorn, zona volcànica. Realment ha estat ben distret.

Relive 'Eurovelo 8. Etapa 8. Almeria- Carboneras. Pel parc natural de Cabo de Gata'