Volta a Catalunya en BTT. Etapes 1 i 2. Barcelona, Castelldefels, Cunit.

Barcelona "Colon"

Am el Joan, reprenem la volta a Catalunya amb BTT.
Avui a les nou, el ten amb deixa  l’estació  de plaça a Espanya on comencem la nostra aventura del dia.

Barcelona "Zona Franca"
Comencem circulant per carrils bici a Barcelona direcció del port, dons realment el Llibre de ruta que seguim “Volta a Catalunya en BTT” de Josep Insa Montava començà al peu del monument a Colon.
En bici per la platge del Prat

Tram1. Barcelona Castelldefels. Deixem enrere Barcelona sortint per la mítica muntanya de Montjuic, transitem prop de zones de lleure, el jardí Botànic,  el centre Joan Miró, l’ Estadi olímpic. Creuem la zona Franca, avui tranqui-la i finalment entrem al Prat de Llobregat.  El carril bici ens apropa a la platja, la gent aprofita els darrers dies de vacances per gaudir-ne. En acabar el carril bici .Comença un del trams complicat que es la platja del Prat, ja que no podem circular pels camis que estan dintre de l’espai protegit del “Parc Natural de delta del Llobregat”.Cal empènyer la bici per la sorra a frec de mar, ens deixem enrere les llacunes de la Roberta, el Remolar, la riera de St Climent. Arribem a les pinedes de Viladecans, Gavà i  finalment, per  carrils bici arribem a Castelldefels, fins al Port Ginesta.
Masis del Garraf  "La Pleta"
Tram 2. Sortim  de Castelldefels i enfilem cap el Massís del Garraf. Les fortes pendents que trobem al llarc uns 5 km ens fan suar de valent. El bon dia  fa que puguem gaudir de una sensacional vista sobre el delta del Llobregat. Arribem a la Pleta, centre i oficina del parc Natural, finalment som al pla Querol on   gaudim de amplia vista per tots cantons, a la dreta el Penedès, al davant un amplia zona costanera fins a Cubelles i a l darrere el litoral del Barcelonès, i mar andins intentem entreveure l’illa de Menorca, val la pena l’esforç. Comença la baixada, be algun que altre repatxo ens va sortint pel camí. Al centre Budista de la Plana Novella fem un  most per recuperar del esforç i poder continuar l’excursió.
Sitges

Arribem a Sitges per las Platja de S Sebastià, travessem els carrerons del antiga població i sortim  transitant pels mes de 2,5 km del passeig marítim. Seguim els senyals del GR 92, el camí es estret i pedregós el que fa que en algun moment haguem d e baixar de les nostre bicis, passem damunt de la platja del home mort i arribem per la platja de la Farola a Vilanova i Geltrú. Travessem  al llarg del passeig marítim cap el poblat ibèric d’Adarró. Arribem al terme de cubelles pedalant per la platja  fent els  semicercles del espigons. Parem per banyar-nos  ja que gaire be som al final del nostre recorregut. Creuem Cubelles i a la plaça de Cunit donem per acabada l’excursió.
El Joan a Vilanova , el racó de Santa Llucia
Dades i traça del recorregut.